2012. április 14., szombat

3. fejezet: Lily


1992

James Potter mosolyogva sétált be a Foltozott üst ajtaján, mellette egy fekete hajú kislány jött szorongva, mögöttük pedig egy elegáns barna hajú nő vezetett kézen fogva egy fekete hajú szemüveges fiúcskát.
Tom, a kocsmáros vidáman intett a családnak, a többi vendég nem méltatta őket figyelemre. James Pottert nem lepte meg, örült, hogy végre nem ismeri fel mindenki. Amíg ő volt az aurorparancsnok, addig lépten-nyomon figyelték minden lépését. De végre nyugodtan végig sétálhatott az utcán a családjával. Viszonylag nyugodtan. Mordon jutott ilyenkor mindig eszébe: Lankadatlan éberség, Potter! Lankadatlan éberség!
A kislányára nézett. Olyan megszeppentnek tűnt, bezzeg máskor… be nem állt a szája. Most pedig mindenkire félve nézett, mintha veszély lesne valahol. James magabiztosan irányította őket egy kőfalhoz.
- És most? – kérdezte türelmetlenül Adriana.
- Adriana, türelem – dorgálta meg az anyja. Nem szerette a lánya nyughatatlan természetét.
James sem válaszolt, helyette inkább a pálcájával a téglára koppintott, mire megmozdultak a kövek és egy út tűnt elő a semmiből. Adriana meglepetten nyitotta tágra sötétbarna szemeit. Harry rengeteget mesélt neki a Roxfortról és az Abszol útról, de máig idegen volt ez számára. Csak mese, ami akkor valósággá vált. Mégis amikor a tizenegy éves Adriana belépett a varázsvilág kapuján, nem éppen az várta, amire számított.
Az Abszol út szinte üres volt, csak néhány ember sétálgatott. A kirakatok fele be volt törve, mindenhol köd és sötétség volt. Még James is felvonta a szemöldökét.
- Múltkor még… - mondta, de aztán inkább elhallgatott. Nem tudta, hogy hogyan fogalmazza meg. James Potter a lányára nézett, aki félősen szorította a kezét. Bármit megadott volna érte, hogy a gyerekei egy Voldemorttól mentes világban nőjenek fel, ha kell meg is halt volna érte.
- Így is jó lesz – mosolygott rá a kislány. James mindig csodálta a lánya feltétlen szeretetét felé. Pedig ha tudná, hogy mennyire megbánta a házasságát. Sose bocsátana meg neki. Ahogy Eleanor és Harry sem.
- Tavaly valahogy többen voltak – tette hozzá Harry is végül, aztán tovább indultak.
- Hova megyünk először, apu? – kérdezte Adriana.
- Szerintem a legjobb lesz, ha a pálcát vesszük meg elsőként. Az a legizgalmasabb – kacsintott a férfi a lányára.
- Mi addig benézünk a könyves boltba Harryvel – szólalt meg Eleanor türelmetlenül. A kicsi Harry elhúzta a száját. Szívesen megnézte volna a húga első varázslatát, de hangosan nem mondott semmit. Követte az anyját és azzal vigasztalta magát, hogy majd ő kiválasztja testvérének a könyveket. Talán nem is muszáj a lista minden pontját követnie, az anyja talán nem venné észre…
- Pedig jó lett volna, ha ők is ott vannak, de legalább nem látják, ha béna leszek…
- Miért lennél béna? – kérdezte James nevetve. Máskor olyan bátor volt a lánya, most pedig megijed az ismeretlentől? Hiszen egész életében varázslók között élt varázsló módjára.
- És miért ilyen kihalt az utca? Mitől félnek az emberek? Akitől ti is? Hallottam, hogy valami halálvalamiket emlegettetek a múltkor, amikor veszekedtetek. Mi történik, apu?
- Halálfalók, kicsim. Ez a nevük. Egy gonosz embert követnek és megölik az embereket, főként azokat, akik nem akarnak beállni közéjük vagy azokat, akiknek varázslók a szüleik.
- De az miért baj? – kérdezte tágra nyílt szemekkel. Ő is félt korábban, hogy nem lesz benne mágia, az anyja épp elégszer emlegette, hogy mennyire fontos ez, de sosem értette.
- Nem baj, de ezt ők nem értik meg. Na gyere, később mindent elmesélek. Így is későre halasztottam a felvilágosítást.
- Hát eléggé – morogta durcásan a kislány. Zavarta, ha nem tudott valamit. Egész életében zárt falaknak ütközött ezekben a kérdésekben. Jó lett volna végre tudni, hogy mi a probléma az életükben, ami miatt a szülei annyit veszekednek.
Néhány perc múlva apa és lánya megérkeztek Ollivander üzlete elé. Úgy tűnik az öregembert nem támadták a halálfalók, az üveg sértetlennek tűnt.
James maga elé engedve lányát lépett az apró helyiségbe, ahol a falon mindenhol pálcák sorakoztak. Adriana lenyűgözve vette szemügyre őket, de összerezzent, amikor a polcok mögül egy idős úr jelent meg.
- Mr. Potter örvendek – köszönt illedelmesen, majd a szemét a kislányra szegezte. Meglepetten vonta össze a szemöldökét mintha nem értene valamit. Néhány percig csend volt. James nem értette az öreg reakcióját, így inkább nem mondott semmit, megvárta, hogy mit mondd az öreg.
- Hogy hívják a kislányt, Mr. Potter? – kérdezte végül.
- A nevem Adriana – felelte végül a kislány határozottan. Nem tetszett neki Ollivander kérdő tekintete. Nem tudta hova tenni.
- Megesküdtem volna rá, hogy Alyana, de az nem lehet, vagy mégis? – dörmögte még a bajsza alatt, majd munkához látott. A két Potter megpróbálta nem megfejteni a pálcakészítő különös viselkedését.
Amikor végre meglett a pálca, Ollivander búcsúzóul a lányra mosolygott.
- A legközelebbi viszontlátásig.

1977

Nem tudom, hogy mennyi idő telt el. Magamon kívül voltam, mintha nem is én irányítanám a testemet. Csak akkor tudtam megnyugodni végre, amikor szilárd talajt éreztem a lábam alatt. A baj azzal volt, hogy nem vártam meg, amíg Sirius lerak, hanem leugrottam. Azt hiszem. Nem sok mindenre emlékszem. Csak a fájdalomra a bokámban. Ez volt az, ami magamhoz térített, na és Sirius arca. Ott lebegett előttem. A vállamat rázta és hozzám beszélt. Egy idő után figyelni kezdtem, és elkezdtem érzékelni a külvilágot.
- Hé, nyugalom. Már vége. Már nem a levegőben vagy, oké? Minden rendben – mondogatott hasonlókat. Nem is a szavai voltak azok, amik megnyugtattak. Hanem a hangja és a szemei.
- Ne haragudj – suttogtam hirtelen és a fejemet a kezembe temettem. Most fogtam csak fel, hogy mit műveltem. Nem volt itt Voldemort, vagy bármelyik halálfalója. Sirius nem tartozott közéjük, legalábbis még biztos nem. Csak én reagáltam túl.
- Mi folyik itt? Hé, Aly jól vagy? – sietett felénk James. Nagyot nyelve néztem fel rá és hiába ellenkeztem egy könnycsepp jelent meg újra a szemem sarkában. – Mit csináltál vele, te barom? – háborgott.
Sirius rám nézett. Hezitált, én pedig hálásan néztem rá. Nem volt semmi szükségem arra, hogy mindenki tudomást szerezzen erről.
- Semmi, jól vagyok. Csak rosszul léptem és meghúztam a bokámat – magyaráztam remegő hangon. Most biztos valami gyenge virágszálnak gondol.
James arcán hitetlenkedés ült, biztos voltam benne, hogy nem hitt nekem. De nem mondott semmit, csak letérdelt elém, rám mosolygott és rászegezte a pálcáját a bokámra. A fájdalom azonnal elmúlt.
- Köszönöm – hálálkodtam, de még mindig egész ízemben remegtem.
- Most visszamegyek, mert megjött Remus, a másik jó barátom. Sirius, megmutatnád neki a birtokot? Anya ragaszkodott hozzá, hogy segítsek kipakolni Remusnak.
- Ő is itt lakik? – kérdeztem meglepetten.
- Nem, csak egy hétig marad.
- A nagy csapat – vigyorgott Sirius. – Majd meglátod, szörnyűek tudunk lenni együtt. Mi vagyunk a Tekergők. Roxfort legnagyobb bajkeverői.
- Hát igen – nevetett James. – Csak Evans ellenkezik nekem még mindig – húzta el a száját.
- Evans? – kérdeztem kíváncsian. Egyszer már hallottam ezt a nevet, miközben anyáék veszekedtek. Anya azt kérdezte, hogy „még mindig annál az Evansnál tartunk?”.
- Lily Evans – válaszolta James helyett Sirius színpadias hangon. – A legkedvesebb prefektusjelöltje a mi Ágas barátunknak.
- Ágas a becenevem. Sirius Tappmancs, Remus pedig Holdsáp. A negyedik barátunk pedig Peter, azaz Féregfark. Egyébként mondtam már Tappmancs, hogy ne beszélj ilyen hangon Lilyről.
- Na igen. Jó tanács, Riana. Lily szent Jamesnek, amit ő mond az úgy van. Akkor is, ha James egy öntelt egoista barom.
- Hé! – csattant fel James félig felháborodva, félig nevetve. – Na, segítek Holdsápnak, addig mutasd meg neki a birtokot. És viselkedj vele normálisan, ne úgy, ahogy más lányokkal szoktál.
- Ahogy akarja, uram – hajolt meg nevetve Sirius, majd a kezét nyújtotta felém és felhúzott.
- Akarsz róla beszélni? – kérdezte, mikor James már hallótávolságon kívülre került.
Nem feleltem.
- Hidd el, jobb lenne utána. Azt mondtad, hogy repültél már. Tehát nem féltél mindig tőle. Nem hiszem, hogy csakúgy támadt pánikrohamod. Megijesztettél – nézett rám komolyan.
- Sajnálom, nem akartam. De hidd el, hogy semmi…
- A semmiért sikoltoztál és estél önkívületbe? Majd kis híján kitörted a nyakad azzal az ugrással? Szerencse, hogy már úton voltam lefelé.
- Köszönök mindent.
- Egyszer rájövök a titkodra, Riana.
- Sok szerencsét – vigyorogtam vissza rá, de csak tetettem a jókedvemet. – Akkor megmutatod a birtokot?

Nem egészen két óra múlva mentünk vissza a házba. Hihetetlen, hogy milyen gyönyörű ez a birtok. Korábban láttam róla képeket, de élőben sokkal mesésebb volt. Még egy csodás kör alakú tó is volt. Sirius közben egy csomó mindent mesélt. Főleg Roxfortról, és hogy feltétlenül a Griffendélbe kell, hogy kerüljek. Ezen csak mosolyogtam, hiszen griffendéles voltam idáig is. A Roxfortot is ismertem, de hagytam megismerni az ő szemszögéből. Neki mintha többet jelentett volna. A családjáról nem beszélt. Annyit árult el, hogy van egy öccse a Mardekárban. Innen már sejtettem, hogy miről lehet szó. Meg persze a neve is árulkodott. Sok Black nevét hallottam már. Bellatrix neve hírhedt volt az én időmben, és sajnos személyesen is volt hozzá szerencsém. Vajon, még ő is roxfortos? Abból érdekes dolgok lennének.
A házba érve több idegen arc is fogadott. Aztán rájöttem, hogy az idős férfit is láttam már valahol. Egy fényképen. Ő volt a nagypapám. Mosolyogva üdvözölt és bemutatkozott. Illedelmesen viszonoztam, de legbelül régen érzett boldogságot éreztem. Egy kicsit olyan volt, mintha visszakaptam volna a családomat. Aztán az idegen fiú felé fordultam. Aztán őt is felismertem. Egy évig ő volt a sötét varázslatok kivédése tanárom. Furcsa volt őt iskoláskorúnak látni. Apa sosem említette, hogy barátok voltak. Ráadásul ennyire jó barátok. Annyi mindent nem tudtam az apámról!
- Remus Lupin – mutatkozott be.
- Én pedig Alyana Porter – mosolyogtam. – De röviden csak Aly.
- Én csak Rianának hívom- szólt közbe Sirius.
- A Riana tényleg szebb, bocsi – nézett rám szabadkozva, de csak nevetettem.
- Le lettem szavazva, hívjatok, ahogy akartok.
- Győzelem – bokszolt Sirius a levegőbe.
- Minden rendben, Alyana? – kérdezte Mrs. Potter egy kicsit aggódva. Ő volt az egyetlen, aki sejthette, hogy mik történtek velem. Magában talán csak ámult a színészi képességeimen.
- Igen, persze.
- Holnap megmutatjátok neki az Abszol utat, fiúk? Elvesztette a pálcáját, minél előbb be kéne néznie Ollivanderhez.
Ollivander? Te jó ég. Már tudtam, hogy honnan voltam neki olyan ismerős, amikor megkaptam tizenegy évesen az első pálcámat. De akkor apa hogy hogy nem fog emlékezni rám? Egyre inkább összezavarodtam.
- Persze, úgyis be kell szereznünk a tankönyveket.
- Tényleg! Alyana, megjött a leveled, amíg kint voltál neked is.
- A levelem? – kérdeztem döbbenten.
- A Roxfortból.
- De honnan tudta az igazgató, hogy…
- Írtam néhány órája Dumbledore-nak és ő bagoly fordultával már küldte is a leveledet. Fel vagy véve.
Hűha, micsoda szervezés. Hálásan mosolygott Mrs. Potterre.
- Már alig várom.
- Tényleg, szinte semmit nem tudunk rólad – szólalt meg Mr. Potter elgondolkozva.
Nagyot nyelve vettem fel a pókerarcom és elkezdtem hazudni.
- Eddig a Beauxbatonsba jártam, de eddig is Angliában laktam. Godric’s Hollowban. De… egyedül maradtam.
- A halálfalók? – kérdezte együtt érezve.
- Nem – ráztam meg a fejem. Ebben nem volt értelme hazudnom. – Maga Voldemort.
Döbbenten kaptak levegő után.
- Hogyan élted túl? – kérdezte James meglepetten.
- Én megúsztam. Beszélhetnénk másról?  - kérdeztem zavartan, mire Mr. Potter zavartan kezdte kérdezgetni Jamest a mostanában zajlott kviddics meccsekről.

Másnap valóban elvittek az Abszol útra. Teljesen más volt, mint amikor először jártam ott. A három fiúnak be nem állt a szája. Szinte már mindent elmondtak Roxfortról és önmagukról. Fájt arra gondolnom, hogy semmit sem tudtam az apámról. De mikor megpillantottam az Abszol út ismeretlenül ismerős utcáit megtorpantam. Mintha egy másik világban lettem volna, amit még nem tett tönkre teljesen Voldemort. Az utcák zsúfoltig voltak vidáman csacsogó emberekkel, lelkes gyerekekkel. A kirakatokban mindenféle portékák sorakoztak, mindenhol boldogság, mágia és nyugalom honolt. Még egy fagyizót is láttam.
- Nem rossz, mi? – kérdezte James vigyorogva.
- Fogalmad sincs, mennyire hogy nem – válaszoltam. Ha tudná, hogy mi lesz ebből a helyből… bár egy napon látni fogja.
- Mindjárt itt is van Ollivander boltja, ő a legjobb pálcakészítő az egész világon.
- Hallottam már róla – jegyeztem meg, de többet nem fűztem hozzá. Csendben hallgattam a három fiú ökörködését és néha én is velük nevettem. De gondolatban egészen máshol jártam. Jamest néztem, aki hirtelen elkomorodott. A tekintete a távolba meredt, mintha keresne valakit a tömegben. Aztán a szeme felcsillant és olyan lágyan nézett a messzeségbe, mintha megtalálta volna a világ legszebb csodáját. Követtem a tekintetét. Egy vörös hajú lány az állatbolt kirakata előtt, baglyokat nézett. Karcsú alakjával valahogy mégsem tűnt ki a tömegből, nem volt kirívó, nem volt merész. Egy átlagosan széplány volt. Ki lehetett ő?
- Megjöttünk, csak utánad, Riana – nyitotta ki nekem az ajtót Sirius. Mosolyogva megköszöntem, aztán beléptem. Mintha sosem ugrottam volna az időben. Ollivander üzlete éppolyan volt, mint amikor elsőéves koromban először láttam. Az ósdi varázspálcák meseszép fergetege mögül ugyanaz az öreg arc bukkant elő. Egy szemernyit sem tűnt fiatalabbnak, mint az emlékeimben.
Közben a belépést jelző csengő ismét megszólalt. Nem kellett a Tekergők hangja ahhoz, hogy rájöjjek, ő volt az a lány, akit James bámult az imént. Meg kell hagyni gyönyörű arca volt. Zöld szemeivel Jamesre nézett és mintha harag villant volna a tekintetében. Meglepődtem. Most már tényleg érdekelt, hogy ki ő.
- Hé, Evans! Hogy telt a nyár? – kérdezte James hirtelen jött vidámsággal.
A lány meglepődött valamin, mert egy pillanatra elfelejtett válaszolni.
- Nem zaklattál, csak jó lehetett – felelte végül zavartan.
- Szia! Én Alyana vagyok – szólaltam meg és a kezemet nyújtottam. Most először rám nézett és felvonta a szemöldökét.
- Rokonok vagytok? – kérdezte egyből.
Zavartan ráztam meg a fejem.
- Ne haragudj, udvariatlan vagyok. Lily Evans vagyok, a Tekergők évfolyamtársa.
- Mindannyian pálcát szeretnének, hölgyeim? – kérdezte Ollivander. – Magácskára emlékszem, Miss Evans. Csaknem eltörött a pálcája?
- De igen, szeretnék egy újat. De Alyana volt itt előbb.
- Ó, elnézést. Veled még nem találkoztam, Miss…
- Porter. A nevem Alyana Porter – mutatkoztam be mosolyogva, és arra gondoltam, hogy vajon, hogyan jegyezheti meg minden erre tévedő ember nevét, amikor fejbe vágott a felismerés.
Lily Evans.

1989
Alyana izgatottan követette az édesapját a padlásra. A férfi úgy elmerült a gondolataiban, hogy észre sem vette a kislányt. A padláson egyenesen egy poros szekrényhez sietett, ahonnan egy dobozt vett elő. Alyana bebújt egy másik szekrény mögé és onnan figyelte, hogy mit csinál az apja. Minden évben ugyanazt a napot töltötte idefent. Tavaly megfogadta, hogy kideríti, hogy miért.
Egyszer csak furcsa hangokat hallott. Alyana eltátotta a száját meglepetésében. Az apja olyan hangokat hallatott, mint aki éppen a könnyeit próbálná visszatartani.
Aztán léptek hangzottak fel. Egy ismerős arc jelent meg. Harry, aki nem is tűnt annyira meglepettnek.
- Kinek a képét nézed? – kérdezte kíváncsian.
- Harry? Mit keresel itt?
- Ki az a lány?
- A neve Lily Evans – sóhajtotta James Potter szomorkás hangon. – Nem szép dolog neked mondani, fiam, de szerettem őt.
- És mi történt?
- Meghalt. Öt évvel ezelőtt ezen a napon.
- Sajnálom, apu – mondta Harry halkan és megölelte az apját. A válláig sem ért fel, így elég érdekesre sikeredett az ölelés, de a célt elérte. James mosolyogva ölelte vissza.
- Én nem fogok meghalni, oké? Miattam sosem kell majd sírnod – mondta Harry felvidításképp. – Egyikünk sem hal meg. Sokáig fogunk élni mind a négyen.
- Egészen biztosan így lesz – nevetett James.

1977
Zaklatottan próbáltam kizárni a külvilágot. Már tudtam, hogy miért nem volt apa soha sem boldog. Itt állt előttem a lány, akibe végig szerelmes volt. Láttam a szemében a leplezetlen csodálatot, de nem ez vágott fejbe igazán. Hanem az, hogy az apám egyetlen pillanatig sem szerette az anyámat. Nem használtam soha a teljes nevemet, ami ugyanis Adriana Lily Potter volt. A középső nevemet az apám szerelméről kaptam. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése